آشنایی با تدریس آنلاین و مزایای آن

برگزاری کلاس های آنلاین مزایای بسیاری دارند. آنها به معلم و دانش آموز امکان می دهند در هر زمان و هر مکان آموزش دهند و یاد بگیرید. با تدریس آنلاین میتوان گام بلندی در راستای هدف والای آموزش که فهم عمیق مطالب به دانش آموزان است برداشت.

در دوران بیماری کرونا شاید تدریس آنلاین بیش از پیش خود را نشان داد.هم معلمان و هم دانش آموزان در شرایطی قرار گرفته اند که مجبور بودند از کلاس های مجازی وآنلاین استفاده کنند.

البته در این بین تعداد کمی از معلم ها و دانش آموزانی هم بودند که نتوانستند خودشان را با این شرایط وفق دهند و  روی کیفیت کارشان به شدت تاثیر گذاشت.

از آن طرف معلم ها و دانش آموزانی هم بودند که فرصت را غنیمت شمردند و توانستند از این فرصت نهایت استفاده را ببرند و پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته باشند.با دبیرلند همراه باشید.

برخی از امکانات و مزایای برگزاری کلاس های آنلاین

. ارتباط بین مدرس و دبیر از طریق صدا، تصویر و پیام متن

. با استفاده از کلاس آنلاین در وقت و هزینه صرفه‌جویی می‌شود.

. به اشتراک گذاشتن صفحه ی وایت برد معلم (قلم نوری) با دانش آموزان

. تبادل عکس، WORD، PDF و Power-point

. به اشتراک گذاشتن فایل های صوتی و تصویری

. امکان بهره‌مندی از بهترین و باتجربه‌ترین مدرسان

. تبادل نمودار، نظرسنجی و پرسش و پاسخ

. عدم نیاز به امکانات کلاس فیزیکی، مانند میز، صندلی و سایر تجهیزات آموزشی

. کنترل حضور و غیاب دانش آموزان

. امکان ضبط کلاس و استفاده مجدد از آن

. ارتباط تماس صوتی و تصویری البته در این بین تعداد کمی از معلم ها و دانش آموزانی هم بودند که نتوانستند خودشان را با این شرایط وفق دهند و  روی کیفیت کارشان به شدت تاثیر گذاشت.

البته معایبی نیز در برگزاری این نوع کلاس ها وجود دارد که شامل عدم دسترسی بعضی دانش آموزان و معلمان به وسایل ارتباطی از قبیل اینترنت پرسرعت و کامپیوتر یا لپ تاپ یا گوشی های هوشمند می باشند.

نداشتن ارتباط حضوری و چهره به چهره و ایجاد نشدن ارتباط عاطفی بین معلم و شاگرد را نیز میتوان از این معایب بر شمرد.همچنین نداشتن ارتباط حضوری و چهره به چهره و ایجاد نشدن ارتباط عاطفی بین معلم و شاگرد را نیز میتوان از این معایب بر شمرد.

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مقالات مرتبط

درخواست سریع استاد