نکاتی مهم برای انتخاب یک معلم خصوصی

بهترین نکات و توصیه ها برای انتخاب یک معلم خصوصی

1- برای اینکه نکاتی مهم برای انتخاب یک معلم خصوصی را با شما در میان بگذاریم می بایست این مسئله را مد نظر قرار دهید که از ابتدای ترم به فکر هماهنگ کردن کلاس ها باشید. در ابتدای ترم اساتید خوب وقت آزاد بیشتری دارند و با نرخ مناسب تری هم کار تدریس را انجام می دهند.

2- سعی کنید کلاس ها را با اساتید مجرب برگزار نمایید. اساتیدی که سابقه کاری بالاتری دارند و جلسات بیشتری داشتند بهتر می دانند که برای هر شاگرد جدیدی چگونه درس را پیش ببرند.

3- بسیاری از اساتید فیلم نمونه تدریس یا کلیپ معرفی هم دارند. می توانید قبل از انتخاب معلم خصوصی نمونه فیلم تدریس ایشان را ببینید و بعد تصمیم بگیرید.

4- خیلی روی ارزان بودن کلاس ها اصرار نداشته باشید. اساتید خوب شاید کمی قیمت بالاتری را درخواست کنند اما در عوض در تعداد جلسات کمتر و با کیفیت بهتر درس را به پایان می رسانند.

5- قبل از شروع کلاس می توانید ارتباط تلفنی برقرار کنید و مستقیم با اساتید حرف بزنید و از نحوه حرف زدن ایشان و اعتمادی که به کار خودشان دارند و برنامه هایی که ارایه میدهند هم می توانید بهتر تصمیم بگیرید.

6- نهایتا جلسه اول را با دبیر خصوصی مورد نظر برگزار کنید. اگر راضی بودید کلاس را ادامه می دهید و اگر نحوه تدریس ایشان مناسب نبود یا احساس میکنید با فرزندتان نتوانست ارتباط برقرار کنند می توانید با مدرس دیگری کلاس را برگزار کنید.

7-برای مدرسینی که انتخاب میکنید می توانید نظرات شاگردهای قبلی را چک کنید. با اساتیدی کلاس خصوصی  برگزار کنید که شاگردهای قبلی ایشان موفق و راضی بوده اند.برای این کار می توانید استاد مورد نظر رو در اینترنت سرچ کنید و رزومه ( و نظرات شاگرد ها را در سایت های دیگر هم ارزیابی کنید.

8- مدرک تحصیلی اساتید هم می تواند معیار دیگری باشد که روی آن حساب کنید. توصیه می شود دبیری را انتخاب کنید که در رشته های با اعتبار بالا مانند رشته های فنی و مهندسی (برای تدریس دروسی مانند ریاضی و فیزیک و شیمی ) و رشته های مرتبط با درس مورد نظر میتواند سنگ محک خوبی برای انتخاب دبیر مورد نظر باشند.

تمامی نکاتی که در بالا گفته شد فقط مطالبی بود در مورد انتخاب یک دبیر خصوصی خوب ولی نکته اصلی دیگر فقط معطوف به داشتن بهترین معلم خصوصی نیست بلکه باید خود دانش آموز هم در حین کلاس تمرکز کافی را داشته باشد و مشتاق به یادگیری باشد ، خوب درس بخواند و حتما تمامی تمرین های داده شده توسط استاد را حل کند.

مثلا در بالا رفتن از یک کوه اگر شما مبتدی باشید و اطلاع کافی از مسیر ، آب و هوا ، وسایل مورد نیاز برای کوهنوردی و… را ندانید با کسی که این مسیر را بارها رفته و تجربه کافی را دارد و بلد راه هست و می تواند حکم راهنما را برای شما داشته باشد همراه میشوید.
اگر شما حتی بهترین راهنما را هم برای سفر انتخاب کنید ولی خودتان تلاش نکنید و با او همراه نشوید هیچ ثمره ای نخواهد داشت و نمیتوانید به هدفتان برسید .
یک معلم خصوصی خوب تنها حکم یک راهنما و بلد راه را دارد و شاگرد باید با کمک و راهنمایی او و سعی و تلاش خود به نتیجه مطلوب دست پیدا کند .

با دبیرلند همراه باشید و با مشاوران این مرکز تماس بگیرید تا در این امر شما را راهنمایی کنند.

1 دیدگاه. Leave new

  • احسان طحافچی
    16/08/2021 12:19

    ممنون از این مقاله خوبتان استفاده کردیم.

    پاسخ

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مقالات مرتبط

درخواست سریع استاد